Sofie.

Eftersom jag genast fick in ett förslag om vad jag ska blogga om, så gör jag det.
Min syster Sofie.
Hon är 5 år yngre än mig, om man räknar på på årtalen. Annars så var jag nog bara strax över 4 år när hon föddes på en säkert svinkall januaridag 1988. När hon var liten var hon ett busfrö - DET minns jag verkligen.
Och hon och Malin slogs nog allt för ofta.... det är ju tur att det växte bort.
Hon klättrade ju även precis överallt och mest hela tiden vill jag minnas att man såg henne i något träd. Det skulle ju då vara det högst och mest greniga och jobbiga träd man kunde tänka sig.
Kommer också ihåg när hon klippte sig själv i en frisyr som var allt annat än diskret. Mamman i huset var då måttligt road men gjorde det bästa av situationen, vilket resulterade i en frisyr som gick att likna med att syster Sofie blivit smittad med skabb. Men roligt var det... :o)
Allt skulle liksom vara lite halv extremt med denna unga fröken.

Nu efter en sisådär 18 år till lever hon tillsammans med sin sambo som hon även är förlovad med i någon lägenhet i Stockholm, eller egentligen kanske lite mera utanför. Där jobbar hon som personlig assistent när hon inte är hemma och gräddar på bullen i ugnen. Iofs gräddas den ju vart än hon vänder snoken, men ändå....
Hon och mr. P ska med andra ord bli en person till, i slutet av mars.
Hon har även två katter, Smulan och Almina.

Hon har även en blogg om det är någon som vill veta mer om hennes liv.
För jag ska göra något mera vettigt om en stund... :o)
SOFIES BLOGG

Kommentarer
Postat av: Puff

åh. vill lillsyrran köpa bebiskläder av mig? har shitloads och åter shitloads som ska iväg och pallar helst inte med tradera om jag lyckas kränga det privat. :)

2010-10-14 @ 11:06:54
Postat av: lillsis idaaaa

skriv om mig med lina haha :)

2010-10-14 @ 11:21:34
Postat av: sofie

Det var bra bloggat Lina :) nästa blogg ska handla om din favorit tidning, din favoritfilm och din absoluta favoriträtt. I detalj helst! Recept bilder, osv.

2010-10-14 @ 16:58:54
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: Lina

Mari - Ska höra med henne, eller så skriver du till henne i hennes blogg och hälsar från mig!



Ida - Jag ska skriva om dig... =)



Sofie- Bra bloggat va? haha. Jag ska skriva om alla dina tips, fan vad smart =) haha.

2010-10-14 @ 18:52:17
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Puff

Ja, så kan man också göra ja... ;) tänkte inte ens på det.

2010-10-14 @ 20:27:05
Postat av: Mamma till Loke

Ja jag pratade om de när vi satt o åt med Irené o hon kom i håg Jonna som flyttade till torvalla haha..

ja vi kommer ha 4dagar 9:30 två dagar o 9 två dagar till 14 men efter som att Lilleman sover mellan 12 o 14 så ja blir de la som mest till halv två idag iaf men så på fredag så skulle vi se om inte dom kunde ta upp han så då blir de la lite längre. Men jag tror att de funkar med 3-4 dagars inskolning. men sen så känner man ju av själv oxå hur de känns..

o vecka efter de så kommer de ju inte bli 7-16 direkt så de blir ju en mjuk inskolning. för får inte jag jobba nåt så kommer han ju inte vara där mer än 15 timmar...

men de kan vi ta när vi träffas =)

kram

2010-10-19 @ 21:02:29
URL: http://dorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0