Idag blir det ett tips igen =)

Sofie har önskat blogg inlägg igen.

Jag och Roger, vi träffades hemma hos Inger och Ove när jag bodde i Lugnvik, dvs genom gemensamma vänner.
Det visade sig sen att vi har ganska många gemensamma vänner sen innan vi träffades så det är egentligen konstigt att vi inte träffats innan...
Jag var 16 år då och han undrade om jag ville ha socker i mitt the ;oP
Sen efter det kom Roger och Jocke för att hälsa på lite ovanligt många gånger... wonder why ;oP
Dröjde inte länge förrän herr R kom och hälsade på själv, handlade mat och drack öl, haha.

Jag är född på BB i Östersund och vi bodde på Frösön (Snorres väg om jag inte minns fel). När jag var ca 1 1/2 år tror jag så köpte mamma och pappa huset i Stocklunda. Sen bodde jag där tills jag blev 15 år och skulle börja på gymnasiet. Då flyttade jag hem till en kompis på Frösön, men det visade sig att han hade lite problem med verksamheten i hjärnan så jag flyttade hem till farmor och hennes gubbe Lennart i Lugnvik. Där fick jag bo i en liten stuga på gården. Men eftersom det blev så jobbigt med 'kollen' som de ville ha på mig så köptes det en lägenhet i Lugnvik. I den bodde jag i lite mer än 1 år medan jag pluggade/praktiserade. Sen träffade jag ju R, blev gravid och då flyttade jag till Göteborg med honom eftersom han hade sitt hem där. Kul att byta miljö och spännande med en massa nytt såklart. När Jonna var född började jag få hemlängtan, vi letade lägenheter hemma i Östersund igen. Så i november när Jonna var 11 månader flyttade vi till Frösön. Bästa lägenheten vi haft, så himla stor och fin.
Sen kom Ella, flytt till Torvalla och större lägenhet... Där bodde vi i 5 år tror jag det var. Sen flyttade vi in till R's mamma & pappa medan vi renoverade lite i huset innan vi skulle flytta in. där flyttade vi in i juni 2008 och bor där ännu. Skulle nog inte tro att vi flyttar förrän barnen har flyttat hemifrån och det räcker med ett litet hus till oss eller kanske en liten lägenhet och en stuga bara... vem vet =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Kul :) hoppas alla andra tycker det är lika roligt att jag önskar bloggar ;)



Nästa blogg ska handla om en nyhet någon gång i veckan. Något som du tycker är intressant, lite info om det och sen en reflektion från dig kring ämnet. Så att man närmare kan förstå vad du tänker kring den saken :) Det kan vara vad som helst, politik, nöje mm.



Kram

2010-10-31 @ 19:48:51
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: IDA ERIKSSON DIN LILLASYSTER!

DU SKA SKRIVA OM MIIIIIIIIIIIIIIG!!!

2010-11-01 @ 09:42:14
Postat av: Åsa

Åh lugnviks tiden :) love it.

2010-11-16 @ 13:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0