Tandläkaren mm.

Imorse ringde tandläkaren, det var ett återbud kl 11 som jag kunde få ta. Så, sagt och gjort... tandläkaren blev det.
Undersökning och lite tandstens fixande. Klart på 30 minuter underfär och 750:- fattigare blev jag.
Hade 2 hål - precis som jag visste. Så jag ska dit i April igen. Så nu blir det till att lägga undan nån krona tills dess. Men vad kostar det att laga ett hål egentligen?

Efter tandis så åkte vi till stan, Roger skulle skjutsa mig på jobbet.
Jag gick såklart in på Lindex en sväng och fyndade på rean. Jag älskar halva reapriset ;oP
Idag blev det 4 trosor och en Naomi body lotion till mig, 1 jeans leggings och 1 par 'prassel' brallor till Moa, mys tofflor till Moa, varsin top till tjejerna och en tröja till Alve. Allt för 280:-
Lagom kallar jag det. Bara jeans leggingsen till Moa hade kostat 199:- förut.

Ska ringa till skolan imorgon och fråga vad deras rutin kring retstickorna är, och vad de har gjort hittills.
Tycker det är trist att Moa ska vara ledsen över det här när hon var så glad och stolt! Hon skrattade när hon åkte till skolan och var ledsen när hon kom hem.
Men hon berättade att det var en tjej som ville klippa sig som henne nu, men som sagt - föräldrarna lär väl hindra det. Det förvånar mig inte i alla fall. Förstår inte hur man som förälder kan göra så heller....
Menmen, man slutar ju uppenbarligen aldrig att bli förvånad så....

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Usch för retstickor. Tyvärr finns de överallt. Du har säkert rätt om att det är många föräldrar som säger nej till sina döttrar om de vill klippa håret kort. Tyvärr är det ju stereotyper som råder. Tjejer ska ha långt hår och vara söta, killar ska a kort hår och vara busiga. En kille i Julias klass har lite halvlångt hår. Han blev naturligtvis retad för det. Så trist :(

På Julias skola är det rätt lamt vad gäller att ta tag i de som retas. Känns mer som de anser att det är den som retas det är fel på. Så jävla drygt!



Härligt med rea :D Fynd är alltid roligt oavsett det är kläder eller mat eller what ever :)

2010-01-27 @ 20:44:37
Postat av: Sofie

Tror de kommer kosta skjortan för dig att laga hålen, men allt beror ju på om du vill ha bedövning (kostar mera tror jag).. Men ring upp tandläkaren och få ett kostnadsförslag, de har ju prislistor där.

2010-01-28 @ 06:00:31
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: Erika

Tror det kostar ca en tusenlapp per hål, det var iaf priset jag fick och då tror jag att det var inklusive bedövning. = )

2010-01-28 @ 08:27:31
Postat av: Puff

Frågade Ramses' om Moas frisyr och han tyckte att det var jättekonstigt och dumt att hon blev retad för det, han förstod inte varför man skulle retas för det.

2010-01-28 @ 19:40:54
Postat av: Sofie

Mm, inte billigt med tandläkaren, saknar faktiskt den tiden man gick gratis ;) Får en att tycka de är bra man betalar in lite skatt så alla andra barn kan få känna av lite lyx under sin uppväxt! haha

2010-01-29 @ 22:07:18
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: Hellyh

Gött med rea! Hur gick samtalet med skolan? (Antar att du har uppdaterat om det i senare inlägg)

2010-02-02 @ 22:11:22
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0