Inredning till rummet...

Så, vad tycker och tror ni om det här?

 Något liknande den tapeten på en vägg som är kort, ca 1 meter hög kanske. Resten av rummet målat vitt. Jonnas önskemål är att vi målar rummet svart och guld, men det blir inte bra tror jag. Är bara ett litet fönster i rummet med, så det blir väldans mörkt då.

Dekorationer:
 

Möbler:
<-- målad i någon snygg färg.

Sen blir det en vanlig resår madrass med en egentillverkad gavel på, har en 'bild' i skallen av hur den ska se ut, inte alls svårt att göra själv hoppas jag!
Sen en mysig fåtölj att sitta och läsa i och se på tv.
Tänkte försöka spara ihop till en liten platt tv till henne framöver, kanske julklapp eller något. De små är ju inte såååå dyra ändå. Eftersom rummet är så litet är ju det perfekt.
Det blir ju såklart mera saker, men det där är bara lite av det jag såg på Ikea, vi ska ju dit snart, så jag vill börja förbereda mig.
Sen kommer vi inte fixa rummet förrän till sommaren, men om man köper vissa saker redan nu behöver det inte bli en sån dyr engångs kostnad att fixa det ju!
Isolering, golv, tak osv drar iväg snabbt till större summor.
Jonna har inte så mycket leksaker längre, hon har mest bara böcker & tidningar. Små prylar älskar hon.
Smycken, petshops, smink osv.
Så jag kommer inte att köpa någon möbel att ha leksaker i till henne nu, utan alla leksaker får vara i hennes systrars rum istället.
Jonna gillar att skriva också, så det blir väl lite sån förvaring istället. Och någon låda under sängen.
*svammel svammel*
skulle ha hittat någon mysig fönsterlampa till henne, eftersom det inte är ett fönster som det går ha gardiner i, så kan man ju dekorera det med någon mysig lampa.
Förslag?

Kommentarer
Postat av: mamma till Loke

Snygga saker ju..

de lär ju bli ass mysigt sen när de blir klart..



Kram

2010-01-16 @ 00:09:03
URL: http://dorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0