Är kort hår för pojkar?

Jätte trött idag faktiskt.
Men det går nog över hoppas jag.

Jag tycker att det är så himla trist med barn som ska retas, eftersom Moa klippte av sig håret så är det såklart några som ska retas. Jag har så svårt att förstå varför man retas för såna saker.
Har försökt att prata med Moa i alla fall, och hennes systrar om att man inte retas.
Och att man ska stå för den man är och vad man tycker, för Moa vill ju ha sitt hår sådär och om hon vill det så ska det vara så.
Sen är det ju löjligt att kort hår är för pojkar, vilka föräldrar lär sina barn det??
Jag sa att hon skulle sträcka på sig, vara stolt för att hon vågar göra som hon själv vill och att om man retas så kanske man måste ligga och tänka på det på kvällen, att man gjort någon ledsen, men det behöver inte hon göra!
Jag tycker att hon ser söt och busig ut... Precis som hon är!
Bilden blev INTE den bästa, mobil kamera säger jag bara.....


Än så länge är jag duktig och fuskar inte ett dugg med mitt projekt att gå ner i vikt.

Kommentarer
Postat av: Yoanna

Vad söt hon är! Nä kort hår är verkligen inget för bara pojkar, trist och fjantigt att många har den åsikten. Härligt att hon vågar! Min dotter klippte oxå sig väldigt kort. Modiga tjejor vi har! ;)

2010-01-27 @ 09:25:56
URL: http://www.yoannas.com
Postat av: Sofie

Men herregud säger jag vara vi lever väl på 2000talet? Klart att tjejer kan ha kort hår! Så nån måtta får de väl vara! Kanske du ska skicka med en tidning med alla kändisar som har kort hår som tjej så kanske de på skolan lär sig något! orka? nä Moa kommer alltid att passa bäst i kort hår!

2010-01-27 @ 10:11:03
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: Lina

Säger som ovanstående talare; SUPERSÖT!! otroligt att föräldrar lär sina barn sånna dumheter, nu om nånsin är det ju poppis för tjejer att ha kortare hår! Likaså att ha "killfärger", leka med bilar osv.. Precis som det SKA vara!



Var stolt över din lilla tuffa tjej som vågar vara den hon är, trots retstickor. Hon är superfin!



Och du HEJJA HEJJA med viktminskningen! Kanonduktig att du klarat dig från att fuska. Keep up the good work! kram

2010-01-27 @ 10:39:12
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Puff

Jag vet inte vad som gör mig mer ledsen - att Moa ens ska behöva höra det över huvud taget eller att det finns sådana idioter till föräldrar som fortfarande lär sina ungar (för jo, det lär man sig av föräldrarna) att det är okej att göra andra ledsna.

2010-01-27 @ 13:29:49
Postat av: Anna

Fy f*n rent ut sagt. JAg kokar av sånt här!

Först och främst är hon jättefin i kort håt.

Sen undrar man ju vad de andra barnens föräldrar pratar med sina barn om?!

Här hemma har jag "tjatat" länge redan om hur viktigt det är att vara en bra kompis och att det INTE är ok att retas eller lämna andra utanför.

Jag vet inte om jag är konstig och ovanlig, men jag tycker det är självklart att man lär sina barn att vara snälla, omtänksamma och en bra kompis??

Hoppas din Moa är stark och kan strunta i dom som beter sig så där dumt.

2010-01-27 @ 18:11:08
Postat av: Hellyh

Supersött! Jag hade själv kortklippt hår som Moa under nåra år som liten. Det var jätteskönt då jag har tjockt hår. Klart tjejer kan ha kort hår, precis som pojkar kan ha långt hår.

2010-02-02 @ 22:09:46
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0