Ja jag skriver....

Livet rullar på. Dock inte som vanligt.
Fick en glad överraskning häromdagen - som jag skriver om en annan dag om någon nu skulle vara intresserad.
Det har i alla fall ändrat mitt tankesätt kring mycket just nu! SKÖNT!

Igår staplade vi ved som tokar, skönt att ha ved inför vintern. Men jag misstänker att vi kommer behöva ett par kubik till tyvärr. Det är så himla drygt att hålla på med =(

Alve, vilken surr kuse. Inget av mina barn har pratat lika mycket som han gör.
Det bara bubblar ur honom och han säger verkligen ALLA ord och 5-6 ords meningar. Dessutom förståeligt för omgivningen. Ibland blir det ju såklart något konstigt ord, men inte alls ofta.
Dessutom säger han inte tex 'Alves säng' utan han säger 'Det är min säng' eller ja egentligen 'De e min säng' men ja, det jag ville komma fram till är att han fixar det dära med ditt, mitt osv.
Han fixar pottan oxå men är lat och vill ha blöjan på trots att han har koll på det där relativt bra nu. latmask.
OCH han har inte varit sjuk på flera veckor. Yeeey!

Tjejerna har börjat skolan igen. SKÖNT med vardag. Dock dyrt eftersom skolstart innebär shopping.
Har köpt 7 par nya skor till alla 4 barnen, 2 regn/vindställ, 1 fleece tröja och mössa. 3 nya skolväskor och lite annat kraffs till det som mappar och pennor. Behövligt men dyrt som tusan, har garanterat glömt bort något oxå.

Joo. www.roxxie.se är ju helt klart värt ett besök.
Gå med i facebook gruppen oxå så kan man få rabatter och erbjudanden.

Nä, nu ska jag städa, som vanligt. Sen blir det kalas för Loke som fyllde 1 den 26/8
Får era barn till det som en rövarkula hemma oxå?

Kommentarer
Postat av: Mamma till Loke

Happy happy happy.

ja idag blir de FIKA hahaaa...



Du Loke ha kan få till en rövarkula =D



KRAM

2010-08-28 @ 10:50:13
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: Puff

Duktig Alve! Förstår honom, blöja är bekvämt. Någon annan gör ju allt åt en när man liksom klubbar i blöjan och man slipper avbryta det man håller på med.

Visst fan är det dyrt med skolstart, även om det finns kläder kvar som går i arv. Tur att det är skolstart bara en gång om året! ;)

2010-08-28 @ 14:22:45
Postat av: Mamma till Loke

Jag var ju peppad men nu vill jag bara sova..

loke har börjat att bli förkyld o har sovit tvär dåligt i natt så nu vill man bara SOVA....



2010-08-31 @ 10:14:21
URL: http://dorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0