Mitt i natten.... ;o)

Har spelat Wii ikväll, vi har äntligen fått hem vårt Wii igen efter det varit på lagning. Så nu har jag spelar 'Raving Rabbids' som en tok... Hehe. Skit ont i armen!

Ibland tänker jag mycket, jag har en period nu när jag tänker mycket, när jag bara känner för mycket.
Saknar pappa hur mycket som helst. Kanske för det är älgjakt, blir påmind om honom så fort jag gör något.
Kan knappt röra mig i huset utan att han finns med mig, kan inte köra bil utan att tänka på honom... Var jag än kör så finns det något som relaterar till honom. Kan knappt köra bil själv utan att hjärtat slår dubbelslag, typ och känslorna blir kors och tvärs. Åker jag över örån tänker jag på när vi fiskade, äker jag förbi Preem tänker jag på hur vi stannade där o köpte massa styckes choklad, typ Japp, Daim osv. När han var orolig för att det skulle vara något mamma inte tyckte om, så ibland gick han in för att hitta något hon vill ha.
Han gick runt här på gården och muttrade och filosoferade.. pratade om allt möjligt både vettigt och sånt som verkligen var knäppt (pappa i ett nötskal)....
Det är så mycket varje dag som jag vill fråga honom om, sånt som man bara ringt om förut och frågat... sånt man får komma på egna lösningar på nu. Känns som jag ser honom varje dag i det mesta jag gör, börjar trippa mig på nerverna. Antar att det är normalt, men sjukt jävla vidrigt jobbigt i vilket fall som helst.
jag tänekr mycket när jag åker till och från jobbet, blir ju ändå 40 minuter av ensamtid, som man bara kan tänka massor. Räcker att man hör en låt som påminner om honom så snurrar tankarna igång, men är det helt tyst så tänker jag ännu mer.. Ähh. orka skriva mer om det!?
Men, pappa, jag saknar dig så det gör ont i hela kroppen ibland, hoppas du vet det!

På söndag ska Ella ha kalas. Känns bra att ha det då, pappas födelsedag. Så man gör något helt annat. Kanske är bra, jag hoppas det. Vi får fira honom i smyg ;o)
Något som stör mig sjukt mkt är att på inbjudningskorten skrev jag att de skulle höra av sig senast idag om de skulle komma eller inte och lämnade både hem nummer och mobil nummer.
Det är 2 som har ringt och 4 som jag träffat och de sagt om de kommer eller inte. Men det är fortfarande 4 st som inte hört av sig alls, sånt är sjukt drygt. Hur svårt är det att bara ringa, eller skicka sms?
Ska man räkna med dem då eller inte?
Det blir ju många barn iaf, eftersom man har 3 kalas tjejer själv så fyller de ut gruppen ganska bra ;o)
Så kommer inte de 4 som inte hört av sig så blir det iaf 8 barn.

Varför går jag inte och lägger mig?

Imorgon ska jag jobba, blir skönt det med.
Måste hitta min kalender, den har en förmåga att smita från mig... bajs kalender.

God natt


Kommentarer
Postat av: Jannike

kramar om hårt.......



bamse kram gumman

2009-10-30 @ 09:51:47
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: Hellyh

Det är fullt normalt och jag känner så med dej! Kanske extra mycket eftersom att min pappa också togs ifrån mej/oss alldeless för tidigt. styrkekramar <3



Ang. kalaset - hör de inte av sej så kommer de inte och skulle de mot förmodan komma så kan de inte räkna med mat/fika/dryck eftersom att de inte har hört av sej.

2009-10-30 @ 13:47:02
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0