Fan, man blir ju lite irriterad!

Men alltså.... MÅSTE man verkligen klä sina barn köns neutralt och helst så könsneutralt som möjligt...
Om Alve vill ha en ROSA Hello Kitty tröja någon gång kommer jag säga NEJ för att det passar inte honom, och då inte för att han har en snopp, inte för att jag tycker att tröjan är ful utan för att jag tycker verkligen inte han ska ha den.
Jag tycker fasen att flickor får ha så prinsessiga klänningar så man vill kräkas för att det är så prinsessigt, Och jag är väl helt bakom flötet, hästarna i mitt stall drog för längesen och jag parkerade bilen utanför garaget, och det står jag för!
Tjejerna får inte ha 'kill' kläder heller i den bemärkelsen att man verkligen kan kalla det kill kläder.
Det är inte 'snoppigt' med bil kläder och 'snippigt' med klänning, för kläder är inte ett kön, vilket vissa verkar tro, för jag tycker fan att det är mer extremt att verkligen köpa så neutrala kläder som möjligt bara för att barnet inte ska bli skadat av samhällets åsikter om snopp o snipp kläder.
Jag gör såhär jag - Går in på affären, köper en tröja jag vill att Ella ska ha, jag behöver inte leta efter en brun o grön randig, eftersom jag inte e så jävla noga med vad hon har på sig...... SKa jag hitta en snygg tröja, gå igenom alla avdelningar och dessutom hitta en jag tycker är snygg, då känns det som att mitt tålamod är slut efter en affär!
Jag kanske ska börja sy en kollektion av bajsbruna kläder till barnen? Bajsbrunt kommer ju från båda könen, kan fan inte bli mer neutralt än så?
Grönsnors färgade... oxå naturligt o kommer ur varenda unge 0-4 år i samma färg i alla fall 3 månader under vintertid.
Snipp Snopp Snorum ska mitt nya kläd märke heta... *letar sy kurs*
Nej, jag tycker mer att jag vill kräkas lite, bara lite på dem som är fixerade vid det köns neutrala och att man inte ska kunna se på kläder vilket kön det är på barnet genom kläderna.
Man kan ju börja undra vem som är extrem och köns 'fixerade', finns säkert något fint ord om det med för den pålästa människan, jag gör inte så stor affär av mina kläd inköp och jag behöver inte fota hela mitt barns garderob för att visa hur 'duktig' jag är, jag är bara jag...
Precis... Jag är jag...... Jag använder trosor, trots att jag är tjej, creepy?

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHAHAAHAHAHAHHAHAAHAHAHAA ROFL

2009-04-20 @ 21:47:27
URL: http://znuzen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan du borde skriva en bok, bli jornalist och skriva författare i ditt CV :-) hahhahaha

Håller med dej !



Kram

2009-04-20 @ 22:21:34
Postat av: Camilla

Fan du borde skriva en bok, bli jornalist och skriva författare i ditt CV, hahahah.

jag håller med dej!

Kram

2009-04-20 @ 22:22:34
URL: http://camwen.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha, herregud, du måste ha haft en påfrestande dag? Kan tipsa om att det säkert finns en del syjuntor som har sykurs. Men jag tror du klarar av att sybarnkläder efter mönster för de är inte så svårt ;)

2009-04-21 @ 07:44:10
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: jannike

men happy...hahahhaa..



kram

2009-04-21 @ 14:20:19
Postat av: jessica

=) jäävlar ..=) här var det hett ...men bra ! håller med dig om allt snipp å snopp skiten ..=)





lina vi ses imorrn va ? vad ska vi äta ??

2009-04-21 @ 16:53:16
Postat av: j

va?? vad är det för fel på dig människa, sluta använd trosor, använd kallingar med yfront (med hål bak) skaffa rutig flanellskjorta och slitna sunkiga jeans, gärna ett par stövlar som är camogröna och truckerkeps,

2009-04-22 @ 01:44:23
URL: http://jockel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0