Hur ska det här sluta?

Alve, killen med svaren på fasen ALLT, rubbet.... Spelar ingen roll vad jag säger så har han ett toppen svar på det jag säger, så man nästan blir blå i ansiktet efter alla gånger man får räkna till 10.
Ett exempel från nu ikväll efter ca 1 timmes läggnings försök:
-Men pappa lägger dig imorgon.
-Alve ka gå ti pappa....
-Nej, Alve ska sova nu.
-Alve inte sova nu, gå pappa.
-Pappa leker inte nu, pappa sitter bara i soffan.
-Pappa sittej väntaj på Alve.
GAAAAH!
Han har så mycket funderingar nu, lilla knasbollen...
Det tog väl ca 1 1/2 timme att lägga honom totalt medan pappsen lägger honom på ca 10 minuter.
Är inte det orättvist?
Vi gör ju såklart så lika vi bara kan vid läggningen, men ändå tar det ALLTID längre tid för mig. *suck*

Hello Halsbrännan, eftersom jag verkligen älskar dig blev jag glad att du kom på besök ikväll. *suck*

R köpte en bil för kanske 10 dagar sen, en Ford Galaxy, som  det var massa fel på. Fick den sjukt billigt.
Och nu fungerar den bra, han har lagat den, så nu har vi en stor bil igen bara den här blir besiktad så den blir OK att köra. Det ska bli så skönt. När alla har ett alldeles eget säte och alla kan sitta framåt (inte Alve då...). I volvon är det ju 7 platser, men trångt ändå och 2 säten är vända bakåt i bagageutrymmet och barnen hatar att sitta där.
Vi hade ju en Galaxy förut med, men förra vintern skar den ihop när det vad 35 minus ville inte den vara med något mer, bilskrället. Hur som helst, jag är glad :o)

Kommentarer
Postat av: Puff

Skönt med en bil som passar familjen. :)

2010-11-09 @ 21:54:42
Postat av: Puff

Skönt med en bil som passar familjen. :)

2010-11-09 @ 21:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0