Dag 01 – Om mig, Mitt liv!

Hej!

Mitt namn är Anna Lina Katarina Eriksson, för den som inte visste det. Jag har förövrigt alltid, nästan, ogillat att heta Katarina i mellan namn. Vet inte varför faktiskt. Jag gillar det bara inte!
Jag bor här i en liten by mitt i urskogen som jag bott i nästan hela mitt liv. Vi har en granne 200 meter bort sen är det 4 kilometer till nästa åretrunt boende granne.
Här bor jag i ett hus tillsammans med min familj. Roger är mannen i huset, barnen är Jonna 10 år, Ella 8 år, Moa 7 år och Alve 2 år. Husdjuren som bor här förutom några ihållande dammråttor är 3 katter, 1 hund, 1 hamster och 2 kaniner. Vi hade 4 katter, men en av dem tröttnade på oss och flyttade hem till närmaste granne. Sen dess har vi inte sett röken av henne, haha.

Jag jobbar och det är ganska mycket oxå. Arbetsmyra ;o)
Har mitt fasta jobb i stan, Torvalla, som Personlig Assistent. Där har jag varit i 4 1/2 år nu och jag trivs bra för det mesta. Sen har jag ett extra jobb på ett äldreboende i Lit på en demens avdelning, har även jobbat 2 pass på ett annat äldreboende.

Jag älskar att sova och när tvättkorgen är tom mår jag bra ända in till själen. Men det är ju inte så ofta den är det. Därför vill jag bygga en tvättstuga, vilket är min framtidsdröm just nu. Med minst två tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp, arbetsbänk, hyllor osv. Så man slipper ha tvätt över hela huset.
Sen vill jag ju såklart att någon ska sätta in en miljon på mitt konto, men det är ju något som aldrig kommer hända så det drömmer jag inte om lika ofta.

Jag tittar inte alls så mycket på tv, eftersom jag alltid jobbar. Men jag missar nästan aldrig Grey's Anatomy eller Desperate Housewives. Pensionärsjävlar är oxå en ny favorit som jag absolut inte vill missa.

På kvällarna slappar jag mest framför datorn en stund innan jag går och slänger mig i säng, som nu.... När lill skrutten vaknar och vill sova med mamma.

God Natt

Kommentarer
Postat av: Mamma till Loke

Jo men de blev ju inte så jätte lång dag efter som att A åkte o hämta han vid 15 tiden o då satt dom o åt mellis hihi men de hade gått jätte bra som vanligt..

ja om jag inte jobbar så kan jag träffa dig ska ju träffa mamma min senare troligtvis..

Kram

2010-11-22 @ 20:31:00
URL: http://dorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0