Små skit saker.

Fy tusan vad jag gillar slappa hårsnoddar, såna som liksom är så uttöjda att de inte är elastiska knappt.
Min snodd idag är precis en sån, jag hittar ingen annan heller. *suck*

Trött är jag oxå, sovit så himla dåligt 2 nätter i rad så nu är hjärnan helt trött och arbetar på mkt låga varv. Jag får helt enkelt lägga mig riktigt tidigt ikväll.
Snart semester, då ska jag sova rejält och bara njuta av att vara ledig.
Jag ska även måla, fiska och bara göra massa saker hemma som man inte hinner med när man jobbar som jag gör.
har 2 månade i rad kommit upp i över 200 timmar, maj 207 och juni 202 timmar. Så nu hägrar semestern väldigt lockande för mig. Inte ens 2 veckor kvar nu!

Tack för alla fina kommentarer!
Det betyder så himla mycket när man mår såhär.
Jag hoppas att det vänder på något vis snart och att man orkar vara glad och uppskatta saker på ett annat sätt, när det är såhär så blir minsta motgång så himla mycket värre än vad det egentligen är.
Jag kan blir ledsen eller arg över små skit saker som att någon plockat fram en grej utan att sedan lägga tillbaks den på samma plats. När jag går i trappen och det ligger något i den får jag typ ont i kroppen av att se det, låter ju helt sjukt. Men små saker blir stora saker, jag försöker att bita ihop och bara fixa det som blir jobbigt.
Men eftersom grund måendet ändå ligger och gnager så blir det ju nästan direkt något annat som blir sådär jobbigt igen, även därför blir jag så himla trött. Eftersom saker som jag annars inte ens reflekterar över tar så mkt energi från mig nu så blir jag så trött så jag nästan vill sova på golvet bara jag får sova, typ.
Det blir en ond cirkel, som jag har väldigt svårt för att bryta själv. Men jag blir ju även så himla glad då för saker som jag förväntat mig nästan att det ska vara jobbigt, går lätt. Då blir jag lycklig =)
Svårt att förstå när man inte upplevt det själv tror jag.
Det låter bara löjligt och som att det är så himla lätt att bara skita i allt det som blir jobbigt, men det funkar inte så, jag vill ju inte direkt gå runt och må såhär.... det bara blir så. Men det grundar sig ju i djupare saker som sedan uitspelar sig i mindre detaljer och egentligen måste jag ju ta tag i det stora djupa. Men får att ens orka det måste jag ta tag i små sakerna först, försöka att få tillbaks lite av det som vanligtvis inte spelar någon roll.
Hur gör man det?
jaja, nog om det...........

Kul förresten att fritids inte ska vara på fritids nu, jag har inget nummer och vet inte ens vart tjejerna ska vara. Så idag fick de vara hemma.
De ville gå på fritids lite i sommar medan jag jobbar, för att träffa kompisarna.
Men det blir ju lite svårt att skjutsa dem när fritids typ bara försvunnit.
Tjejerna sa att fritids skulle avra i dagis lokalerna, men jag testade ringa fritids numret, båda dagis avdelningarnas nummer, inget svar.
Nu på morgonen ringde ett annat dagis nummer som jag missade samtalet från då jag jobbar.
Men, det hade ju inte gjort något om de sagt något till R i fredags om det......

Kommentarer
Postat av: Puff

Kaka på kaka blir en jättestor kaka.

Om man redan är på kasst humör så blir alla smågrejer vansinnigt jobbiga. Jag brukar få mindre raseriutbrott när det ligger skit överallt hemma, jag trampar i grus och det är skit på köksbordet och tvätten ligger i vägen i soffan för att ingen nånsin gör nåt åt det och så måste jag bli tokig innan någon fattar att man måste plocka undan ibland också! (Johan är bättre än mig på mycket hemmagöra, men att rensa och lägga undan grejer är inte en av de grejerna. Hans högar flyttar bara runt till mer ologiska platser än vad de började på, haha)

Jobbar man dessutom typ 130% som du gör, så är det mer än befogat att inte vara på topp.

Och som du själv säger, det är lättare att hålla ordning och reda i liten skala. De stora problemen kan man ta tag i när man rett ut allt smått först - även om man får kanske reda ut smågrejerna hundra gånger innan man hinner komma till de stora.



Mamma vet. Det är ett jävla heltidsjobb att orka leva ibland. Puss och kram på dig för att du orkar!

2010-07-05 @ 11:14:24
Postat av: Hellyh

Hoppas du kan må lite bättre snart. När du får saker och ting gjorda under semestern. Och det är ju inte heller så konstigt att allt känns extra tungt när du har jobbat sådär tokmycket samtidigt som du har dej själv, din gubbe, barn, djur, hus osv att ta hand om. Hur länge ska du vara ledig och ska ni göra något speciellt? <3

2010-07-05 @ 14:35:33
Postat av: sofie

Vi ska fiska gädda och andra fula fiskar du och jag :) Sen kanske vi kan hitta en kanot att paddla lite i? Helt utan barn och karlar! Bara du och jag! Peter kan passa mr R hehe

2010-07-05 @ 15:15:50
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: Mamma till Loke

Tack !

Jag blev nöjd med den =)

Kram

2010-07-05 @ 21:58:49
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: viktoria

Fråga gärna nått i min frågestund :)

2010-07-09 @ 23:59:20
URL: http://viktoriasundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0