Back on track...

Nu är jag tillbaks.
Haft fullt upp hela dagarna, och jag har njutit av att vara ledig.
Vi har haft det otroligt kallt. ca 30 minusgrader i flera dagar, men nu idag vände det och blev ca 15 minus. Imorse när jag klev upp var det 1,5 grad på golvet... SJUKT kallt.

dagens bild:


Den bestämde jag, för att jag inte orkade gå ut (och för att jag längtar efter våren) och ta en bild på huset som jag egentligen hade tänkt lägga upp. märkte att jag inte har tagit något på framsidan av huset.... Varför inte? haha...
Önska gärna fler bilder, så jag slipper tänka själv... =)

Alve blev frisk direkt i alla fall. Kräktes en gång sen var det över. SKÖNT!
Ingen annan som blivit sjuk ännu och nu har det gårr 1 1/2 dygn sedan kräkan.

Imorgon är det lööön :o)
Så det blir att stor handla efter jobbet. Vi gjorde en matlista idag och den blev lika lång som vanligt.
Jag har kommit på att det är sjukt roligt att laga mat efter recept, för att testa något nytt.
Idag till Middag blev det ett recept från Mari. Det uppskattades och Keso och feta röran var GRYM! Jag hade i lite basilika också och 2 vitlöksklyftor, jag gjorde MYCKET mer också eftersom vi idag till middagen var 5 vuxna och 3 barn. Men det var väldigt matigt och alla blev tok mätta.
Igår gjorde jag en broccoli paj, AWESOME! Kommer göra den fler gånger, men då med grillad kyckling i.
I den hade jag lite extra broccoli, bara för att jag kan ;oP
Själva 'såsen' man skulle hälla på kändes väldigt vattnig, men den blev krämig efteråt, så himla gott. Sen kryddade jag med lite mer italiensk salladskrydda, smakade av innan och tyckte det var för lite...!
Vilket är erat godaste recept?

Kommentarer
Postat av: Puff

Skoj att det smakade! :)

2010-02-24 @ 22:09:42
Postat av: Sofie

Den där bilden är tagen när jag byter däck på volvon ;)

2010-02-25 @ 10:17:35
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Postat av: Malla

Å. härliga vårbild!! Mer bilder :)

2010-02-25 @ 23:16:21
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0