I'm In... & lite dagis surr.

http://mansondusts.blogg.se/2009/november/tavling-1.html
Jag är med hos MansonDust och tävlar om ett bälte till barn som sitter i kundvagn, perfekt för oss eftersom Alve gillar att resa sig upp i kundvagnen.

http://flerbarnsmamma.se/?p=3766

Och där tävlar jag om ett Alfons Åberg plagg från Strössel barnkläder.

Man kan ju hoppas att man vinner!!

I eftermiddag blir det dags att jobba igen, när man har 2 jobb kan det bli mycket ibland. Det är iofs bra den här månaden eftersom det blir semester nästa månad lär ju pengarna gå åt. Men fasen vad trött man blir ibland, som idag... jag får lägga mig och vila med Alve sen när han ska sova lunch.
Alve, han har inte varit på dagis på jätte länge nu, han är ju sjuk hela jäkla tiden. Fattar inte varför han aldrig får vara frisk, lagom irriterande när han bara är snorig och hostig jämt. På dagis klagar de ju över hur han låter med. Men jag kan ju inte ha honom hemma jämt, han är kroniskt snorig och snuvig liksom.
Jag vet inte riktigt vad man ska säga till dagis heller, för han är ju pigg och glad trots att han rosslar och har lite snor som rinner... Nu har han varit sjuk sen i augusti med avbrott på sammanlagt en vecka...
Han har nästan aldrig feber eller är påverkad av det, så jag brukar lämna honom på dagis så länge det inte är mer än lite snor osch rossel, mår han dåligt får han ju vara hemma eller om man märker att det är något annat. Sen tycker jag att alla dagis barn går runt och hostar och snörvlar!?
Jaja. Han får vara hemma imorgon igen, så har han inte varit på dagis på flera veckor när han ska dit nästa vecka igen, eftersom han bara går på dagis mina arbetstider så blir det ju 1-2 dagar i veckan.Men jag har för mig att han kan få gå mer? För den här veckan skulle han ha gått 7 timmar bara. man har väl rätt till 15 timmar i veckan i alla fall, ä'ven fast jag jobbar och han bara behöver gå den tiden på en vecka?
Jaja. Skit samma.... känns bara drygt att man betalar massa pengar för dagis och han mest är sjuk eller går 1 dag på en hel vecka...



Fan vilken dimma det är ute.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Trodde jag var ensam med ett så sjukt barn, men det är jag ju inte. På dagis påpekar dom jämt Simons hostande. =(. Jag tyckte det var jobbigt ibörjan och var hemma jämt. är hemma ofta nu också. Men nu säger jag att han är sådär, så frågar folk var det är för fel på han. Vadå fel?? Störigt sånt tycker jag. Vissa barn är bara sjuk jämt.

2009-11-09 @ 11:48:21
URL: http://fridasimon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0