Akuten en sväng.

Har varit på en snabbvisit på akuten, det händer ju inte så ofta att det går snabbt där. Men ikväll gick det toook fort.
Började med att Ella & Alve busade, så skulle Ella hjälpa Alve upp i soffan och det blev för hastigt och fel... Så Alve fick pannan mot armstödet på soffan och slog upp ett jack i pannan på ca 1 cm. Det gick bra med honom, men det blödde tok mycket, usch. Det var värst för Ella tror jag eftersom hon såklart tog på sig skulden. Men hoppas att hon förstod att det inte var hennes fel.... Vi for in på akuten iaf, eftersom det var mitt i pannan och sådär. Det blev limmat och sen på med små sår tejpbitar. Alve var kanon lugn, bara låg där på sängen och tittade runt på sköterskorna som höll på och då drog dem och höll på med såret, ungen säger inte ens ett litet pip eller rör en min, haha. Enda gången han blev sur var när vi inte gick ut i 'deras' dörr eftersom han hade funderat ut att det skulle vara jätte roligt just där.

Sen hämtade vi Malin, Liv och John på tåget... finally.
Ny bloggdesign, Tack MansonDust!

Nu ska jag sova om en stund. God Natt

Kommentarer
Postat av: Jannike

nice den blev din blogg...

Japp jätte tur att jag med ska baka men jag får ju hjälp oxå hihiii



huffa lilla killen.du får krama om han från faster..

kram

2009-11-19 @ 00:52:34
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: William

Hej

Såg att du frågade på familjeliv



"Jag vill veta varför ni INTE vaccinerar er själva eller era barn mot svininfluensan, ni som har andra åsikter får starta egna trådar.

Man hör så många olika anledningar, so tell me yours..."



Vet inte om du missade när svt tog fram en av sveriges största forskare inom influensa.

Se länken där finns svt på film.



http://www.svininfluensan.com/content/svininfluensa-vaccin-on%C3%B6digt-svenska-influensa-forskaren-bj%C3%B6rn-olsen



Men för mig och mina barn så ser jag inte någon anledning till att ta den.



Skulle någon prata om dödlighet. Så finns är det inte någon dokumenterat fall då det inte ligger en bakomliggande sjukdom som medfört att dom dött.



Men sedan så är den andra influensan som finns i sverige den som står för största dödligheten.



Så ska man ta den eller inte? Jag är inte på dom som tar den. Så jag förstår inte varför dom ska vara på oss som inte tar den.



En kille på jobbet sa så här till mig.

Du ska ta den för dina med mäniskors skull så dom inte blir smittade.



Då sa jag: Men om jag inte tar den och blir sjuk så är jag medveten om att jag kan bli smittad och tycker i så fall att det är ok att bli sjuk. Dom som tänker som dig har ju redan tagit sprutan och dom kan jag inte smitta.



Då sa han att man inte får tänka så det är för egoistiskt.



Jag undrar nu varför man ska ta den?

För det ända jag hör är att man dör av den.

Svaret till den saken är att det är skrämsel propaganda för många.



Mvh William Lindström ps tack för att du funderar ds

2009-11-19 @ 08:23:11
Postat av: Puff

Men lillskrutten då.. :( Nån gång ska väl vara den första också. Hur är det med Ella nu i efterhand?

2009-11-20 @ 20:28:16
Postat av: marielle

Hej hej. Se till att ta kort på jacket som blev och spara papperen om ni fick några från läkaren. För om han har ett ärr, jag tror att det är om 2 eller 3 år så kan han få ersättning för det! Elias sprang in i en stol när han nyss hade lärt sig gå och nu har han ett ärr över ögonbrynet. Men eftersom vi inte åkte till nån läkare för att plåstra om det och vi inte tog några kort så får han ingen ersättning! Bara ett tips! =)

2009-11-23 @ 16:52:39
URL: http://eliah07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0