Sjukstuga

När det är sjukstuga här passade jag på att dra ut en sväng idag....
For med Alve till mamma för Robin fyller 19 år idag.

Nu sitter jag här o gluttar lite, Ella sotter här med öronvärk och väntar på att alvedonen ska verka så hon kan lägga sig.
Ella är så rolig, Ingvar Oldsberg kommer snart dö säger hon, när hon kollar på 'På spåret'
Och sen sitter det en kvinna o sjunger och hon kommer minsann att tappa rösten snart för hon sjunger så hackigt.
Fattar inte var hon får allt från, hon kan kläcka ur sig så himla roliga o knasiga saker ibland.
Borde köpa en bok som jag kan skriva upp allt galet i, för man glömmer så fort.

Är så seg i skallen. Ska vika ihop kläderna på torkställningen nu.
O tvätta lite mer... Sen blire sängen. Känner mig seg.....
Måste till Lit imorgon med, troligtvis babyöppet om inte det är för fullt upp här hemma, och BVC med Alve, han har ett skit stort blåmärke på magen jag vill kolla upp, men det var ingen fara om han inte visade att han hade ont sa sköterskan på sjukvårdsrådgivningen.
Troligtvis har han blivit klämd när syrrorna hållt på med något, men bättre att kontrollera det i alla fall.

Så, God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0