Mina barn, andras Ungar...

Något som gör mig så sjukt irriterad, nästan förbannad... Eller, jag kanske är förbannad?
I vilket fall som helst, jag HATAR det 'syndromet', tankesättet eller vad man nu kan kalla det.
Mina barn, Andras Ungar
Jag blir så ledsen när man sätter sina ungar på en liten pidestal (eller vad det nu heter....) och det är en prins/prinsessa i jämförelse med alla andras barn.
Jag älskar självklart mina barn och vill skydda dem från allt och ibland är andras barn riktigt jobbiga osv.
Men det gör inte mina barn till helgon som aaaaaldrig gör fel.
Och dem som inte kan se att ens egna barn kan göra fel eller vara elak, tycker jag bara gör sina barn en björntjänst.
Anledningen till det här inlägget eller bakgrunden till det tänker jag inte dra upp, heller inte vem av barnen det handlar mest om...
Men jag kan säga att hon är världens finaste prinsessa som har sina fel och brister, men hon ska fan inte behöva må som hon gjort nu på slutet. Jag får ont i mamma hjärtat och vill bara krama om henne och lova att allt blir bra, men blir det bra?
Nä, fy.... Ibland önskar jag att det fanns en enkel lösning.

Idag fick vi besök av Linda med familj...
Moa var så rolig, antingen är hon halv döv eller så är hon bara disträ.. För jag sa att dem skulle komma, och då frågade hon vad deras barn hette nu igen.
Så sa jag Saga, Leo och Midas (glömde Amanda... Haha.) och då sa hon 'Saga, Frido och Lidos' haha. Jag fick säga 4 gånger innan hon sa rätt.
Iofs misstänker jag att hon hör dåligt pga alla öroninflammationer med spruckna trumhinnor, men ibland funderar jag på om det beror på att hon är dryg bara... Ska kolla hörseln iaf för att utesluta något av alternativen !

Var o hälsade på Anneli  och Melvin idag, med Alve.
Det var mycket trevligt. Prata lite 'strunt' och äta lunch.
O dricka kaffe, jag blev en ny människa efter det...
Skönt att komma iväg en sväng, blir ju så när man bor såhär att man helst bara blir hemma, fast det var ju iofs lika inne i stan, jag gillar att vara hemma helt enkelt, men när jag kommer ut gillar jag det.

Nu ska jag hjälpa Alve som försöker snurra runt under bordet men bordsskivan under bordet är för långt ner så han kommer inte upp med huvudet.. haha.
Sen blir det till att lägga barnen, Ella sover, hon somnade 17.20. Lill flisan.

Kommentarer
Postat av: J

ja förstår precis hur du menar, för mina barn gör aldrig fel, dom är bäst! men andras ungar däremot, ja de gör ju alla fel, men mina barn är perfekta ;)

2009-01-09 @ 17:10:41
URL: http://jockel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0