vad är det här?

Börjar tro jag är intressant idag, eller råkar folk bara läsa min blogg extra mkt idag?

Det är ju ingen som kommenterar ;oP
Har pratat med rektorn idag, ska iväg o mäta upp hur breda vägarna är osv.
Jag hatar inbesparingar. Jag betalar för fan skatt.
Får göra som en tjej sa, ge taxin 200 till kaffe i månaden, så kanske dom vänder här... ;o) haha.
ja herregud. Jag blir bara så less.

Kan man skriva om nåt annat?
barnen sitter o fikar. Det är så jäkla roligt att låta dom fika själva ibland, lyssna vad dom pratar om osv. För när vi föräldrar sitter vid bordet så ska det vara bordsskick osv. När dom får sitta själva så pratar dom, skrattar, man hör hur dom spiller saker osv.. Hur dom hittar egna lösningar om dom spiller osv.
Dom hjälper varann med smör, pålägg osv, tar fram saker till varandra. Tokisar.

Moa är i en klänning period.
-Gå upp och klä på dig nu Moa..
5 minuter senare och en prinsess klänning mindre i garderoben.
-Visst är jag fin mamma!?
-Ja, jätte fin...
Varje dag är det så. ibland får hon byta, man kan ju inte leka på dagis i värsta prinsess klänningen.
Eller åka på stan barbent, som hon helst är.
Strumpor är det ingen mening att ta på henne om hon bara ska vara hemma, 10 minuter senare tar hon av dem på toa medan hon kissar. Eller medan hon ser tv.

Nu är kungen klar för sin kungliga tuppeluppelur... Nu sover kungis..
HATAR Kanin byn.. haha.
Finns ju bättre 'bompa' om man säger så.
Vilket är ditt bästa?

(ps. kommentera INTE, det är förbjudet *ironi*)

Kommentarer
Postat av: Åsa

det är en samsung e480 om jag inte minns helt fel!!! =)

2008-11-19 @ 12:03:49
URL: http://malvamamms.blogg.se/
Postat av: Mari

Heja, jag är på din sida! På kommunhelvetet bara! :D

Nu har vi iofs bara 10 minuters promenad till skolan, men bor centralt och måste gå över gatan minst 4 ggr på vägen dit. Vägen utanför skolan är det 30 på och vägbulor - men nåt pucko har planterat häckar vid övergångsställena så barn inte syns bakom dem. Sedan är det inte en käft som håller 30 där eftersom vägen föregås av en 70+50 sträcka innan och efter - vägbulor stannar man inte för här inte. Själv kör jag demonstrativt ca 15-20km/h där. :p Har börjat luska i om kommunen kunde ta och investera i trafikljus (vadfan heter det?) vid åtmninstone ett av övergångsställena vid skolan.. man kan alltid hoppas.

2008-11-19 @ 12:51:24
Postat av: jj

Hahha ja men barn dom kan vara hur roliga som hells när man inte är med dom....



Men bra gjort idag iaf...

Kram

2008-11-19 @ 14:28:39
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: sofie

aaa nu är utmaningen klar

2008-11-19 @ 16:49:40
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se/
Postat av: Angel

Ja jag har läst tidigare men inte komenterat, hur fan ser du att folk läser...kram

2008-11-19 @ 19:17:03
Postat av: Jeanette

Hmm Tilde och Moa tycks smittat varandra med klänningsjukan. Tilde vägrade gå på dagis i morse iförd byxa och tröja, nej klänning skulle det vara. Försökte med kjol och tröja men inte då, slutade med en hello kitty klänning, strumpbyxor och en långärmad tröja över, antar att tröjan flög av när jag stängde dörren till dagis....

2008-11-19 @ 22:00:36
Postat av: den där jycke igen

pål plutt är klart hårdast :O ja river har den perioden med, strumpor är trånga och jobbiga och mår bäst av att vara slängda nånstans där pappa ej hittar dom, skönare at gå och fysa om fötterna i skorna =) dock är det bättre nu sen snön kom, men ja är man hemma då flyger dom oftast av

2008-11-28 @ 12:47:24
URL: http://jockel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0