The fight will go o-o-on

Skam den som ger sig!
Iaf så ringde jag kommunen idag IGEN, oh han hade fått för sig att taxin måste backa 200 meter, och att det inte fanns någon väg alls att vända på hos oss, men det gör ju det.
Iaf så fick jag honom att komma hit och titta hur det ser ut ;o)
-Hade ni haft otur hade ni kunnat få gå 1,9 km.
-Ja, men då är det ju säkert gatlysen tex.
-Ja det är ju en fråga om vad det är för trafiksäkerhet också.
-Så det gäller inte när det 'bara' är 200 meter?
Inget svar...... sen sa han att han skulle komma hit o kika.
Sen börja han babbla om att i större samhällen osv får ju barnen gå över vägar o där är det ännu mer trafik..bla bla bla, men va fan.... Jag informerade den där karln om att då är det ju övergångsställen, trottoarer, vägbulor osv.
Dör man mindre i trafiken om det bara är 200 meter?
För MIG är det väsentliga att vi ska ut på morgonen o det KOL svarta och gå, sträckan kvittar...
Olyckan händer väl inte mer på 4 km än 200 meter. eller finns det en grund bestämmelse i det med? HUr lång sträcka olyckan är framme på?
Har pratat med Rektorn idag om att Moa kanske skulle kunna få börja 8 o sluta 13 på dagis, för då kan jag köra barnen själv 3 dgr/v. Vilket är det bästa för oss egentligen, när jag ändå ska köra henne till dagis kan ju de stora tjejerna åka med också ju, tycker jag. Plus att då kan vi åka 25 minuter senare än när dem åker taxi.
Vi var ute o for idag, mätte hur långt barnen åker VARJE Morgon.
Vi har härifrån till skolan 11,5 km, barnen åker 3 mil  varje morgon.
Det tyckte iaf kommungubben var helt okay... Ehh?
Jo, han skulle nog ta en omväg på 2 mil varje dag till jobbet, tror ni inte??

Idag var Rogers brukare här o hans tjej (o assistent), Alve fick en hel hög med hemma sydda, muka o gosiga kläder. Dom var super söta också. Önskar att jag med var duktig på att sy!

Gaah. Jonna är i en dryyyg period nu, bitvis är hon go och mysig, bitvis en häxa, typ..
Känns hemskt att skriva det, men det är ju så. Hon bråkade på ikväll så jag sa att hon inte fick sova hos farmor, så tillslut mellan hulkningarna så säger hon 'Ja, då får inte du köpa det jag gjort till marknaden heller'... Vad säger man då?
Slutade med att vi blev vänner och hon får sova hos farmor och jag får köpa det hon gjort till marknaden. ;o)
Jag brukar vara konsekvent, men det är så tråkigt att bråka och jag vill inte vara så jäkla elak... Lill Gumman, som vill vara stor! Iofs är hon ju det, men hon tror att hon är större/äldre än hon är vissa dagar.

Vårt internet är STÖRIGT!
Slutar fungera titt som tätt... så nu tänker jag spara det jag skrivit o publicera det när stadsnätet är igång igen!
Bye bye bajskorv (moooget)


Kommentarer
Postat av: Linda

2008-11-21 @ 09:11:53
URL: http://menzaje.blogg.se/
Postat av: Linda

Hrm, råkade skicka en tom kommentar med adress till Amandas blogg, det stog redan där... Ville bara skriva att Saga är likadan, mysgumma ena stunden för

att nästa stund bryta ihop och hota med allt från att flytta hemmifrån till att ta sönder nått osv...

Jobbigt för alla inblandade =)

Tänkte höra om inte Jonna ville komma hit och sova över någon helg.

2008-11-21 @ 09:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0