Förbannad, fortsättningen.

Ja, Jag är fortfarande förbannad.
Dom är ju så sjukt otrevliga... Jävla taxi.
Iaf så blir barnen hemma imorgon, vi kör typ strejk metoden. Inte för jag tror det fungerar men ändå!
Bakom 'lillstugan' är det en liten väg taxin kan vända på, vårt förslag var att dom knde använda den, men tydligen är den för liten/smal. Men va fan, behöver dom en hel motorväg eller?
Grannens infart är väl inte direkt bredare den... så imorgon ska jag ut o mäta.
Ska även prov gå sträckan i mörker, inte nu, det blåser, men egentligen kanske man ska göra det.... för att känna hur barnen tydligen ska ha det hela vintern? KOL svart o blåsigt... Och förföljda av fantasier, är det mörkt skrämmer man lätt upp varann.
Sen har jag funderat över olika hemska scenarion...
*Plogbilen kommer, vart tar barnen vägen då?
*Det kommer en bil efter plogbilen i snörök, ser bilen barnen?
*Räknar 'by folket' med att det ska vara barn efter vägen kl 7 på morgonen?
*Lastbilar åker dygnet runt här, läskigt.
*Trafikvettet är utvecklat först när barnen är ca 12 år, vad har en 6 & 8 åring för trafikvett? Dom springer ju bara..
Mer hemska scenarion säkert, men kommer inte på det just nu!
Jag kan INTE gå med dom varje dag, vissa dagar självklart, men ska jag behöva det?
Ida (lillasyster) 12 år, går till sin skola varje dag... På en väg som har 30 som hastighet, övergångsställe och vägbulor.
Mina tjejer som är MYCKET yngre får gå på en hårt trafikerad väg, hastigheten är 70 och dom ska över vägen där det är dålig sikt för bilarna...
Jag har funderat massor idag på det här, är kanske inte värsta grejjen för andra, men jag är så himla rädd om mina barn, skulle jag släppa iväg dem och det händer något tror ni jag skulle förlåta mig själv då?
Små fisarna!
Ringde Jonnas lärare nu ikväll och berättade att Jonna skulle vara hemma och varför. Hon förstod, precis som jag trodde. Så tråkigt att hon ska missa skolan. Men skjutsar jag dit dem eller går dit upp med dem så visat jag bara att det går bra och att vi löser det så. Därför är jag envis och gör såhär. 
 

Kommentarer
Postat av: Mari

helt rätt gjort av dig, hade gjort precis likadant!!!

2008-11-18 @ 23:15:13
Postat av: jannike

Fy fan vad rätt du gör aldrig att jag hade tillåttigt dig att släppa ut dom där skulle inte änns gå där sj....

Fan vad less man blir när dom e så jävla funtade en del människor....att man änns kan komma med de förslaget..

För inte fan skulle nån annan unge behöva gå så...

då kan ju dom där uppe lika gärna gå ner till er då!!om de ska vara så....

2008-11-19 @ 14:25:12
URL: http://dorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0